Prodej nemovitosti na vlastní pěst?

Napsat inzerát, doplnit fotografií nemovitosti a uveřejnit, na tom přeci není nic složitého. Ukázat nemovitost zájemci? Kdo jiný, než majitel. A pro uzavření potřebné kupní smlouvy se nějaký advokát vždycky najde. Je pravdou, že služby některých realitních kanceláří nestojí za nic, ale odhalit neseriózní a neprofesionální realitní kancelář je v dnešní době čím dál tím jednodušší. Proto využít pro realizaci prodeje nebo pronájmu nemovitosti realitní kancelář je stále nejlepší řešení - pohodlné a bezpečné. A podle čeho profesionální firmu vybrat?

Jak nenaletět podvodníkům?

Kvalitní firma = kvalitní makléř. A jak kvalitního makléře poznat? Makléř nemusí být chodící encyklopedie. Makléř je především odborník na obchod, vztahy a práci s lidmi. Všímejte si, jak je makléř na schůzku s vámi připraven, zda má zjištěné dostupné informace o nemovitosti, zda si udělal stručný průzkum trhu ve vaší lokalitě, jakou navrhuje strategii prodeje a jak naslouchá Vašim přáním a požadavkům. Makléř musí znát právní a daňové minimum, vyznat se a umět poradit v základních právních a daňových aspektech obchodu. Pokud makléř reprezentuje kvalitní firmu, ta mu vytváří zázemí, kvalitní inzerci, disponuje kvalitními právníky a daňovými poradci. Díky tomu vám makléř dokáže vysvětlit mnoho otázek, které v souvisti s prodejem, koupí či pronájmem nemovitosti nastanou. To vše je signál, že jste na správné cestě. Prodávající i kupující by se po dobu transakce měli cítit příjemně a mít z obchodu dobrý pocit. Co to znamená dobrý pocit? „Ve společnosti RealExpert vždy ctím pravidlo, že obchody se musí dělat metodou WIN-WIN, tedy že musí každý klient být vítězem. Ať prodává, kupuje či pronajímá nebo najímá jakoukoliv nemovitost. Klient musí vědět, že udělal dobrý obchod. Přítomnost makléře na jednání prodávajících a kupujících musí garantovat příjemné prostředí, makléř by měl být etickým urychlovačem obchodu a realitní kancelář garantem profesionálního dokončení obchodu. Makléř usměrňuje, někdy i filtruje informace, předává podstatné údaje všem účastníkům, pokládá správné otázky a hledá čestně optimální řešení pro všechny účastníky obchodu“, vysvětluje pan Martin Černý, profesionál na nemovitosti a realitní poradenství, jednatel společnosti RealExpert.

Jak takového výsledku docílit?

Důležité je, aby realitní společnost pravidelně své makléře školila v praktických dovednostech, ale zároveň v práci s lidmi. V umění naslouchat a porozumět potřebám klientů. Naše společnost RealExpert takto makléře školí každý týden. Makléři nové informace a zkušenosti získávají průběžně, čímž se stávají stále lepšími. Pokud plánujete firmu vybudovat pro dlouhodobé setrvání na trhu, není jiná cesta, než mít kvalitní základy a zkušený, vyškolený tým.

Nezávazná schůzka

„Často se setkávám s dotazem, zda je možné makléře pozvat jen na nezávaznou schůzku, bez toho aby hned klienta ve stresové situaci nutil do podpisu smlouvy. Ano. A dokonce tento postup vřele doporučuji. Ve společnosti RealExpert je zakázáno, aby makléř chtěl po klientovi podepsat smlouvu na první schůzce nebo aby dokonce nátlakem nutil klienta do podpisu ihned. Bez toho, že makléř s klientem na úvodní informativní schůzce v klidu probere jeho přání, potřeby a požadavky není možné spolupráci mezi realitní kanceláří a klientem zahájit a následně obchod uskutečnit.

Pokud výsledkem takové schůzky bude nalezení řešení, jak obchod co nejlépe a v požadovaném čase zrealizovat, pak teprve lze jednat o spolupráci. Uzavření smlouvy o spolupráci s realitní kanceláří či s příslušným makléřem je tudíž výsledkem shody obou účastníků o tom, že tato spolupráce pro ně bude užitečná a prospěšná. Pokud takové shody společně makléř a klient dosáhnou už na první schůzce a pokud si klient přeje začít s makléřem spolupracovat ihned, mohou svou spolupráci už i na této první schůzce stvrdit uzavřením „čisté a průhledné“ dohody o spolupráci", říká Martin Černý.